GOOGLE ADS & SEM

Syfte och mål:

Kursens syfte är att ge den studerande kunskaper och färdigheter inom sökmotormarknadsföring och annonseringsplattformen Google Ads.
Målet med kursen är att den studerande ska kunna planera och producera annonsering i Googles sökmotor, samt inom Google Ads övriga mediekanaler, i yrkesrollen som Digital Marketing Specialist.

Syfte och mål:

Kursens syfte är att ge den studerande kunskaper och färdigheter inom sökmotormarknadsföring och annonseringsplattformen Google Ads.
Målet med kursen är att den studerande ska kunna planera och producera annonsering i Googles sökmotor, samt inom Google Ads övriga mediekanaler, i yrkesrollen som Digital Marketing Specialist.

Innehåll:

Kursen består huvudsakligen av:

• Sökmotormarknadsföring
• Google Ads – A till Ö
• Konto-, kampanj-, annons och sökordshantering i Google Ads
• Kampanj-, annons och sökordshantering i Ads Editor och Excel
• Google Shopping
• Performance Max
• Google Display Network och Youtube
• Retargeting
• Estimat och budgetering inom Google Ads
• Analys och optimering inom Google Ads

Kunskapskontroll:

1. Skriftligt certifieringsprov

Google Ads Search certifikat

2. Praktiskt prov – individuellt:

IG/G/VG

Kursens handledare:

Anna Särén

Annonseringsspecialist

Synlighet.

Läs mer om Annas resa på och efter IHM Business School.

Anna Särén

Annonseringsspecialist

Synlighet.

Läs mer om Annas resa på och efter IHM Business School.