BUDGETERING OCH KALKYLERING FÖR DIGITALA MARKNADSFÖRARE

Syfte och mål:

Kursens syfte är att ge den studerande kunskaper inom ekonomisk planering och uppföljning relaterat till marknadsföring och kommunikation.
Målet med kursen är att den studerande ska inneha verktygen för övergripande ekonomisk modellering i marknadsrelaterade frågor i yrkesrollen som Digital Marketing Specialist.

Innehåll:

Kursen består huvudsakligen av:
• Ekonomiska begrepp och modeller
• Nyckeltal, ekonomisk kalkylering och beräkning inom marknadsföring
• Kostnad- och lönsamhetsberäkning
• Budgetering inom marknadsföring/kommunikation
• Ekonomisk rapportering
• Verktyg inom ekonomisk kalkylering, som t.ex. Microsoft Excel & Google Sheets

Kunskapskontroll:

1. Praktisk inlämningsuppgift – individuellt

Betygsskala: IG/G/VG

Kursens handledare:

Einar Halldin

Einar Halldin

Founder of More Sailing | Growth Strategist

CEO More Sailing