GOOGLE ADS & SEM
Syfte och mål:
Kursens syfte är att ge den studerande kunskaper och färdigheter inom sökmotormarknadsföring och annonseringsplattformen Google Ads.
Målet med kursen är att den studerande ska kunna planera och producera annonsering i Googles sökmotor, samt inom Google Ads övriga mediekanaler, i yrkesrollen som Digital Marketing Specialist.
Syfte och mål:
Kursens syfte är att ge den studerande kunskaper och färdigheter inom sökmotormarknadsföring och annonseringsplattformen Google Ads.
Målet med kursen är att den studerande ska kunna planera och producera annonsering i Googles sökmotor, samt inom Google Ads övriga mediekanaler, i yrkesrollen som Digital Marketing Specialist.
Innehåll:
Kursen består huvudsakligen av:
• Sökmotormarknadsföring
• Google Ads – A till Ö
• Konto-, kampanj-, annons och sökordshantering i Google Ads
• Kampanj-, annons och sökordshantering i Ads Editor och Excel
• Google Shopping
• Performance Max
• Google Display Network och Youtube
• Retargeting
• Estimat och budgetering inom Google Ads
• Analys och optimering inom Google Ads
Kunskapskontroll:
1. Skriftligt certifieringsprov
2. Praktiskt prov – individuellt:
IG/G/VG
Kursens handledare:
Anna Särén
Annonseringsspecialist
på Synlighet.
Läs mer om Annas resa på och efter IHM Business School.
Anna Särén
Annonseringsspecialist
på Synlighet.
Läs mer om Annas resa på och efter IHM Business School.