SÖKMOTOROPTIMERING (SEO)

SÖKMOTOROPTIMERING (SEO)

Syfte och mål:

Kursens syfte är att ge den studerande kunskaper och färdigheter inom sökmotoroptimering och tillämpning av tekniska samt innehållsmässiga metoder för att förbättra en webbplats position och synlighet i en sökmotor.
Målet med kursen är att den studerande ska kunna identifiera, planera och optimera en webbplats position och synlighet i en sökmotor i yrkesrollen som Digital Marketing Specialist.

Innehåll:

Kursen består huvudsakligen av:

• Sökmotorer – terminologi och funktionalitet
• Sökbeteende och sökbeteendeanalys
• SEO onsite – innnehåll / content
• SEO onsite – teknik
• SEO offsite, PR
• SEO audit

Betygsgrundande uppgift: ”SEO audit”

Optimus

Optimeringsassistent

Optimus och sina vänner assisterade mig på den här SEO audit-presentationen och de gjorde ett grymt jobb!

Optimus

Optimeringsassistent

Optimus och sina vänner assisterade mig på den här SEO audit-presentationen och de gjorde ett grymt jobb!

En snygg presentation och en layout med ”glimten i ögat”, din presentation skulle kunna föras direkt in på ett företagsmöte. Lekfullheten i presentationen skapar ett intresse och engagemang. Du påvisar att du mer än väl förstått SEO och dess grunder och element. Du ger tydliga beskrivningar och exempel som visar på djupgående förståelse. Du lyfter fram konkreta förbättringsförslag. Mycket bra jobbat!

Gästföreläsningar:

Inspiration direkt från branschen – SEO och SEM

Nicole Godor från Curamando ledde den här spännande föreläsningen för oss. Vi fick en inblick i hur Curamando arbetar med SEO och SEM och hur dessa områden kan kombineras för bästa effekt. Föreläsningen gav oss också en värdefull inblick i vad det innebär att arbeta på ett konsultföretag som ARC/Curamando, med både branschinspiration och konkreta exempel från verkligheten.

Jonas Westling

Nicole Godor

Senior SEO Consultant

Nicole Godor

Senior SEO Consultant

Inspiration direkt från branschen – SEO och SEM

Nicole Godor från Curamando ledde den här spännande föreläsningen för oss. Vi fick en inblick i hur Curamando arbetar med SEO och SEM och hur dessa områden kan kombineras för bästa effekt. Föreläsningen gav oss också en värdefull inblick i vad det innebär att arbeta på ett konsultföretag som ARC/Curamando, med både branschinspiration och konkreta exempel från verkligheten.

Kursens handledare:

Jerry Mainio

Digital Marketing Expert / Entrepreneur / Expert in Global Market Expansion

Företagsgrundare till Never Enough Consulting AB.

Jerry Mainio

Digital Marketing Expert / Entrepreneur / Expert in Global Market Expansion

Företagsgrundare till Never Enough Consulting AB.